Social start-up Let’s do Goods maakt sokken, maar dat doen ze niet zomaar. Samen met kunstenaars uit de daklozen-community ontwerpen ze hele speciale sokken. Van elk paar verkochte sokken wordt er ook een paar gedoneerd aan de daklozen-community. Sokken worden namelijk het minst gedoneerd, maar zijn juist het meest nodig. Dé sok van Groningen is een samenwerking tussen Groningse straatkunstenaar Juan David Podesta Bravo, stichting WerkPro en Let’s do Goods.
Sokken door heel Groningen
Dinsdag 15 juni 2021 is het zo ver, dan lanceert Let’s do Goods de Groningse sok! Overal in de stad hangen ze sokken op die je gewoon mee mag nemen, of weg mag geven natuurlijk 🙂 De locaties maken ze bekend via de sociale media kanalen van Let’s do Goods.
Het thema van de Groningse sok is: Kleurrijk in Groningen, en staat symbool voor de zomer vol mogelijkheden en geluk.
“Sokken worden het minst gedoneerd, maar zijn juist het meest nodig.” – Het Leger des Heils
Het probleem
In Nederland alleen al zijn 58.000(!) mensen afhankelijk van kledinginzameling. Door de huidige coronacrisis stijgt dit aantal fors. Deze groep heeft geen toegang tot iets vanzelfsprekends als een nieuw paar sokken. Het betreft hier niet alleen de dakloze man op een bankje in het park, maar juist een steeds groter groeiende groep alleenstaanden en complete gezinnen in verborgen armoede.
1 paar gekocht = 1 paar gedoneerd
Let’s do Goods doneert één paar sokken voor ieder paar wat verkocht wordt aan de Stichting WerkPro. Doneren is serious business en daarom werken zij verder met het Leger des Heils. Samen zorgen ze ervoor dat de donaties daar terecht komen waar de impact het grootst is. Iedere maand lanceert Let’s do Goods een design uit een andere stad. Na Amsterdam, Tilburg, Rotterdam, Utrecht en Breda is het nu de beurt aan Groningen!