Ruim 330 eerstejaars studenten van de opleiding bedrijfskunde van de Hanzehogeschool Groningen werden meteen op de proef gesteld: in samenwerking met WerkPro en het Leger des Heils konden de studenten tijdens de start van hun opleiding meteen impact maken in de praktijk.
Deze On/mogelijke Opdrachten werden zo goed en creatief mogelijk uitgevoerd. Het doel voor ieder groepje van 6 studenten was iets vitaals en duurzaams voor deelnemers bedenken en op een ludieke manier € 1.000 ophalen om iets vitaals van aan te schaffen.
Door het aangaan van de uitdaging haalden de studenten geld op voor WerkPro en het Leger des Heils. In totaal brachten zij maar liefst €22.771,89 op, waarvan €15.505,81 voor WerkPro. De studenten werden in verschillende groepjes gekoppeld aan een WerkPro locatie, waarbij de locaties vooraf de bestemming van deze verdiensten aangaven, zoals bijvoorbeeld een bakfiets of een smoothie machine. Met verschillende acties en evenementen zoals gesponsorde onmogelijke lange fietstochten, bootcamps en voet- en boottochten wisten de studenten dit bedrag bij elkaar te sparen.
Vanuit de organisatie veel dank voor de inzet, de impact en de opbrengst voor onze deelnemers en WerkPro locaties!